loading...
احساس آرام _ ارتباط با ضمیرناخودآگاه و کائنات
احساس آرام

همیشه آرام باش اگر می خواهی بزرگی را تجربه کنی

به یاد داشته باش که بزرگترین اقیانوس جهان هنوز هم آرام است.

محمد صاحبی بازدید : 533 پنجشنبه 16 مرداد 1399 نظرات (0)

 

زمان آینده هنوز بوجود نیامده است اما بستر کیفیت اتفاقات آن در زمان حال قرار دارد. به  نوعی هم اکنون در حال شکل گیری است.

رویدادهای آینده به شکل سفید یا خام هستند. مانند فیلم عکاسی که خام است و هنوز هیچ نوری به آن نتابیده است. به عبارتی هنوز تاثیری نپذیرفته است.

 

حوادث و رویدادهای آینده به این دلیل خام هستند که چون هنوز هیچ تصمیمی در مورد آن گرفته نشده است. دست نخورده هستند. هیچ احساسی روی آنها سوار نشده است.

به عبارتی زمان حال حاضر آبستن رویدادهای آینده است. اتفاقات و حوادث آینده فرزند مادر زمان حال هستند.

تمامی اتفاقات و حوادثی که در زمان آینده برایتان رخ خواهد داد همگی در زمان حال برنامه ریزی و به اجرا در خواهند آمد.

هیچ رویدادی در آینده به صورت تصادفی رخ نخواهد داد. هیچ رویدادی پدیدار نخواهد شد که بر اساس شانس و تقدیر شما رخ داده باشد. در حالی که شما هیچ نقشی در آن نداشه باشید.

تمام حوادثی که در آینده برایتان رخ خواهند داد، نتیجه گفتار، افکار و در نهایت احساسات مثبت یا منفی شما در زمان حال هستند.

هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است. نه رویدادهای خوشایند و نه رویدادهای ناخوشایند. اما این اتفاقات به هرحال باید رخ بدهند. به عبارتی برای ما اجتناب ناپذیر  هستند.

ما ناگزیر هستیم که اتفاقات آینده را یا به شکل خوشایند و یا به شکل ناخوشایند  تجربه نمائیم. گزینه سومی وجود ندارد. یعنی اینکه ما با نوع سخنان، افکار و احساسات مثبت یا منفی خود، کیفیت اتفاقات آینده را در زمان حال حاضر چیدمان می‌نمائیم.

یا احساس ما خوب و مثبت است و یا اینکه بد و منفی. به هرحال از این دو حالت خارج نیست.

احساسات مثبت و خوب نتیجه، سخنان و افکار زیبا هستند، که به صورت اتوماتیک به اتفاقات زندگی ما در آینده شکل و فرم می‌دهند. اتفاقات آینده مانند یک گِـــل سُفالگری آماده برای کار است. این گِل آماده است تا هم به شکل یک فرشته در بیاید و هم به شکل یک موجود اهریمنی و منفی. به هر صورت آن گِل متعلق به ما و حق ماست. ما حق انتخاب و خلق داریم.

هرگز اینگونه تصور نکنید که ما مقهور سرنوشت هستیم و آن گِل خودش به هر شکلی که بخواهد در خواهد آمد. یا اینکه خدای مهربان قرار است به آن گِل شکل و فرم بدهد. خدای مهربـــــــان اگر این کار را  می‌کرد آنگاه بعضی از ما آدمها از در اعتراض وارد می‌شدیم که خداوندا چگونه است که فلانی سلامت و شاد است و دیگری بیمار و افسرده!؟ آیا آنگاه معاذلله عدالت خداوند زیر سوال بعضی از ما آدمها نمی‌رفت؟ (وجود مقدس او در همه چیز وجود دارد. وجود مقدس اوست که موجب حرکت و رشد می‌شود. اما در عین حال قدرت تعقل و اختیار هم به آدم داده است تا هر کسی بر  مبنای میزان خواست و اراده خود، تصمیم گرفته و عمل نماید).

خوب خداوند این جهان را قانونمند و صد البته هوشمند خلق کرده است و خود هم آنرا مانیتور می‌نماید. پس به بدین مِنوال دیگر تفاوتی بین آدمها وجود نخواهد داشت. هر کسی این قانونمندی‌ها را بیشتر و بهتر عمل رعایت نماید، آنگاه نتیجه بهتری بدست خواهد آورد.

مانند امتحان دروس مدرسه. اگر خوب و با دقت بخوانی آنگاه نمره خوبی خواهی گرفت. و اگر خوب نخوانی قطعا" نمره کافی به دست نخواهی آورد. معلم هم هرگز بر اساس اینکه شما دانش آموز خوب و با منضبطی هستید به جای نمره 5 به شما 20 نخواهد داد. ممکن است مورد ارفاق واقع بشوید اما آن هم بسیار محدود بوده و به خاطر انضباط شما خواهد بود.

به این ترتیب نتیجه می‌گیریم هر کسی خودش با نوع سخنان، افکار و احساسات خود کیفیت اتفاقات و حوادث زندگی خودش را تدارک می‌بیند. هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است. شما همین الان می‌توانید به کیفیت اتفاقات و حوادث زندگی خود در آینده شکل و رنگ بدهید.

شما با کنترل و اشراف در هر لحظه، به افکار و سخنانتان، خواهید توانست تا یک احساس مثبت پایدار در زندگی خود بوجود بیاورید. اشراف در هر لحظه روی افکار و سخنانتان یعنی اینکه بهترین و درست‌ترین عکس‌العمل را در مواجه با مسائل گوناگون از خود نشان بدهید.

اینکه به راحتی از کوره در نروید. اصلا" از کوره در نروید. عصبانی نشوید. خونسرد و آرام باشید. اطمینان داشته باشید که در هنگام خونسردی و آرمش، شما نه تنها چیزی از دست نمی‌دهید بلکه چیزهای خوب بسیاری هم بدست می‌آورید.

شما با خونسردی و آرامش کیفیت اتفاقات آینده را تدارک خواهید دید و این بهترین پاداش برای شماست.

افرادی که زود از کوره در می‌روند و عصبی می‌شوند و هرچه به ذهنشان آمد به لب می‌آورند، علاوه بر اینکه بر وجهه شخصیتی و اجتماعی خود لطمه وارد می‌نمایند، بلکه کیفیت اتفاقات آینده را هم دستخوش تغییرات نامطلوب می‌کنند.

فقط صرف اینکه بگوئید من امیدوارم در آینده شاهد اتفاقات خوبی باشم کافی نیست. شما هرچقدر هم به خود تلقین مثبت بکنید اگر احساس مثبت و آرامی نداشته باشید این تلقینات هیچ تاثیری در کیفیت اتفاقات زندگی شما ایجاد نخواهد کرد.

اتفاقات خوب نتیجه افکار و احساسات خوب و سخنان زیبا هستند. این طور نیست که شما صد بار به صورت تکرار بگوئید که من انسان موفقی هستم، من انسان خوشبختی هستم، من خوشحال هستیم، و بعد شاهد بهبود وضعیت خود باشید. تا زمانی که احساس خوبی نداشته باشید اصلا" امکان ندارد اتفاق قشنگی رخ بدهد.

اما یک بار بگوئید من انسان آرام و خوشبختی هستم، در حالی که آرام هستید و روی افکار و گفتارتان کنترل دارید، آنگاه خواهید دید که کیفیت اتفاقات زندگی شما در آینده به گونه ای رقم خواهند خورد که شما واقعا" یک انسان آرام و خوشبخت خواهید بود.

ممکن است بگوئید در اطراف من افرادی هستند که با سخنان منفی خود، من را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند. باید گفت که سخنان منفی دیگران روی شما هیچ تاثیری نخواهد داشت مگر تا زمانی که خودتان به آنها اجازه ورود بدهید.

به عبارتی در ورودی ضمیرناخودآگاه شما یک نگهبان  قدرتمند حضور دارد که تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد پیامی منفی یا مثبت به درون ضمیرناخودآگاه وارد بشود مگر اینکه خودتان با ایجاد یک احساس نا آرام و منفی، شرایط را برای آنها محیا نمائید. آنگاه سخنان منفی دیگران براحتی روی شما تاثیر گذار خواهند بود.

ضمیرناخودآگاه شما باید با ضمیرخودآگاهتان هماهنگ باشد. ضمیرخودآگاه همان حواس پنجگانه و ارتعاشات فکری شماست. وقتی کسی در مورد امور منفی حرف می‌زند و گفتارش به گونه ای است که در حال ناامید کردن شماست، آنگاه شرایط و موقعیت شما بسیار تعیین کننده خواهد بود.

وقتی شما آن سخنان منفی را از طریق گوش‌هایتان می‌شنوید ( ضمیرخودآگاه) هنوز این پیام به تائید نهائی  شما نرسیده است. تائید نهایی توسط سیستمی به نام " باور" صورت می‌پذیرد.

شما با شنیدن این سخنان منفی می‌توانید با خودتان استدلال کنید (ارتعاشات فکری ضمیرخودآگاه) که آیا سخنان ایشان شامل حال من می‌شود یا خیر؟ آیا من سزاوار نا امیدی و بدبختی هستم؟

پاسخ شما به سیستم باورتان بسیار مهم است. اگر شما این پیام های منفی را تائید کرده و با آنها همراه باشید به عبارتی به باور خود این پیام را القا کرده اید که این موارد منفی مورد تائید شما هستند. بعد از تائید شما این پیام های منفی از طریق " باور" به ضمیرناخودآگاه ارسال خواهند شد.

ضمیرناخودآگاه بعد از رویت کردن مهر و تائید سیستم " باور" شما، آن پیام را به کائنات ارسال می‌کند.

کائنات عالم وقتی پیامی را دریافت می‌کند حتما" باید مهر و تائید ضمیرناخودآگاه روی آن باشد. وقتی کائنات عالم هستی پیامی را با تائید ضمیرناخودآگاه شما دریافت نمود آنگاه بر اساس میزان انرژی و احساس منفی آن پیام، اتفاقاتی را در مسیر زندگی شما قرار می‌دهد که دقیقا" با آن احساس منفی که در واقع یک حس نا امیدی بوده است مطابقت خواهد داشت.

بعد از چندی شما شاهد خواهید بود که یک اتفاقی در زندگیتان رخ داده که به شدت شما را نا امید و مایوس می‌کند. در واقع این اتفاق مایوس کننده را خودتان با دریافت آن پیام های منفی و غم انگیز از طریق گوشهایتان به کائنات انتقال داده اید.

کائنات هیچ تقصیری ندارند. آنها بدون اجازه شما هیچ کاری نمی‌کنند. همانگونه که قبلا" هم اشاره شده کائنات مانند غول چراغ جادو هستند و تا زمانیکه از طرف ما دستوری دریافت نکنند هیچ اقدامی انجام نخواهند داد.

ممکن است بگوئید که من کارهایی انجام نمی‌دهم که احساس منفی و بد تولید نماید اما در حال حاضر قادر نیستم کارهایی هم انجام بدهم که به شدت احساس مثبت و خوشایندی در من تولید کند. خوب نتیجه اینکه شما اتفاقات ناگواری را تجربه نخواهید نمود. در عین حال که ممکن است اتفاق بسیار خوشحال کننده و هیجان انگیزی هم رخ ندهد چون شما هیچ برنامه ای برای آن نداشته اید.

هیچ ایده ای به عنوان یک پیش بینی برای کائنات تدارک ندیده اید. اما چون احساس شما منفی نبوده است و دچار احساس یاس و نا امیدی نشده بودید لذا به این ترتیب شما هیچ اتفاق ناگواری را تجربه نمی‌کنید. این هم یک نعمت بسیار ارزشمند است. یعنی شما به زندگی معمولی خود ادامه می‌دهید بدون اینکه شاهد معجزه ای باشید.

حال تصور کنید شما احساس خوبی داشته باشید و خوشحال باشید. از زندگی فعلی خود احساس رضایت کنید. از بابت داشته هایتان لذت برده و خوشنود باشید. ممکن است بگوئید که الان شرایط من به شدت بد است . خوب این شرایط نیتجه همان گفتار، افکار و احساسات منفی شما در گذشته بوده است.

شما می‌توانید از این بعد را به شکل بهتری تجربه نمائید. اما اتفاقات خوب به یک باره رخ نخواهند داد. ابتدا باید یک زمینه داشته باشند. شما با کنترل سخنان و افکار و احساسات خودتان به آرامی این زمینه را فراهم می‌کنید.

اگر کسی خواست با سخنانش احساس شما را خراب کند، بخندید و به یاد بیاورید که اگرالان احساس شما خراب بشود در واقع با دست خودتان کیفیت اتفاقات زندگی خود را خراب کرده اید.

به یاد بیاورید که آن شخصی که به شما سخنان منفی می‌گوید هرگز نمی‌داند که با بیان این سخنان چه به روز کیفیت اتفاقات زندگی خود در آینده می‌آورد.

اگر شما با او هماهنگ شوید و با پاسخ دادن به او و بحث کردن به این روال منفی ادامه بدهید شما هم در تجربه این اتفاق ناگوار شریک خواهید بود. شما هم در آینده اتفاقات ناگوار را همانند همان شخص راوی، تجربه خواهید کرد.

آرام باشید. به چیزهای خوب فکر کنید. شاید در بعضی از مواقع اصلا" نتوان به چیزی فکر کرد. اشکالی ندارد. فقط خودتان را کنترل کنید و اجازه ندهید که احساس شما خراب بشود.

گذشت داشته باشید. یعنی شما هر کار مثبت و درستی را که انجام بدهید در واقع یک امتیاز به نفع خودتان در کائنات به ثبت رسانده اید. وقتی شما در مقابل سخنان منفی یا پرخاشگری شخصی، آرام و خونسرد هستید آنگاه این خونسردی و آرامش شما که مربوط به ضمیرخودآگاه شماست، با ضمیرناخودآگاه شما هماهنگ می‌شود.

در هنگام خونسردی و آرامش پیام مثبتی به ضمیرناخودآگاه خود ارسال می‌کنید. وقتی شما آرام هستید، این آرامش شما که در سخنان و چهره و رفتار شما نمود عینی پیدا کرده، آنگاه به تائید ضمیرناخودآگاه شما خواهد رسید. چون واقعیت موجود با آنچه به ضمیرناخودآگاه ارسال شده است هماهنگ بوده و مطابقت دارد.

کائنات پیام آرامش و خونسردی و گذشت شما را دریافت کرده و آنها را در قالب اتفاقات خوشایندی که شما را متعحب می‌کند در طی زندگی شما برایتان رقم می‌زند.

یقین داشته باشید که شما با خونسردی و آرامش نه تنها چیزی را از دست نمی‌دهید بلکه چیزهای ارزشمند بسیاری را بدست می‌آورید. پس هر عاملی که بخواهد احساس شما را خراب کند باید از زندگی شما دور باشد.

پایان

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبلاگ احساس آرام می خواهد بگوید که در این جهان هیچ رویدادی تصادفی رخ نمی‌دهد و هر پیش آمدی نتیجه سخنان،افکار و خصوصا" احساسات مثبت یا منفی ما است که در قالب اتفاقات و حوادث خوشایند یا ناخوشایند در زندگی ما پدیدار می‌شوند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مطلب های سایت راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 105
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 591
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 6,990
  • بازدید سال : 52,738
  • بازدید کلی : 3,040,562