loading...
احساس آرام _ ارتباط با ضمیرناخودآگاه و کائنات
احساس آرام

همیشه آرام باش اگر می خواهی بزرگی را تجربه کنی

به یاد داشته باش که بزرگترین اقیانوس جهان هنوز هم آرام است.

محمد صاحبی بازدید : 1238 چهارشنبه 17 بهمن 1397 نظرات (0)

 

تصور کنید که رسیدن به آرزو و خواسته هایتان بلافاصله بعد از درخواست اجابت می‌شد. مانند چراغ جادو، انگار غول چراغ جادو مقابلتان است و هر آرزو و خواسته‌ای که دارید بلافاصله بر آورده می‌شد.

 می‌دانید چه اتفاقی رخ می‌داد؟

احتمالا" شما غافلگیر می‌شدید. چون اصلا" آمادگی داشتن آن شرایط را ندارید.

در فیلم مستند راز، به زیبائی به این نکته اشاره شده است.

آن جائی که شخصی با دیدن کارت پستالی که عکس فیل روی آن است آرزوی داشتن یک فیل را در ذهن خود ایجاد می‌کند. همان لحظه فیلی در اتاق نشیمن او ظاهر می‌شود. شوکه شده و بعد شروع به جمع آوری فضولات فیل از اتاق نشیمن خود می‌کند.

او هنوز هیچ جائی برای نگهداری و تغذیه آن فیل تدارک ندیده است.

بقیه آرزوها و خواسته های ما هم به همین گونه است. خودتان همین الان به یک آرزو و خواسته ای که در ذهن دارید فکر کنید.

تصور کنید که همین الان آن آرزوی شما برآورده شده است. مطمئنا" غافلگیر می‌شوید. چون هیچ برنامه از قبل تعیین شده ای برای آن ندارید. پس منتظر ماندن برای رسیدن به آرزوی خود را مفید و لازم بدانید و مطئمن باشید که این به نفع شما خواهد بود.

ظریفی گفته که هر آنچه را که ذهن انسان بتواند تصور نماید، آنگاه می‌تواند آن را خلق کند.

گاهی اوقات ما حتی از فکر کردن به خواسته های خود هم خودداری می‌کنیم.

گویا اصلا" باور نداریم هر آنچه که به آن می‌اندیشیم و در ذهن خود تصورش را ایجاد می‌کنیم، ممکن است روزی به واقعیت بپیوندد. به توانائی های خود و قدرت نامحدود کائنات ایمان نداریم.

باور نداریم که اگر بخواهیم بدست می‌آوریم.

این بی اعتمادی به خود و کائنات موجب می‌شود که همیشه در جا بزنیم. هیچ وقت شاهد پیشرفت و موفقیت خود نباشیم.

همیشه قانع باشیم به همان چیزهایی که هم اکنون در اختیارمان است و با حسرت خوردن، به دیگران و پیشرفت های آنها نگاه کنیم.

انگار تقدیر و سرنوشت ما تا همین جا رقم خورده است.

ضمیرناخودآگاه و کائنات اصلا" توجهی به این موضوع ندارند که ما چه جور آدمی هستیم.

چه ویژگی و خصوصیت های اخلاقی و شخصیتی داریم. در چه مسیری حرکت می‌کنیم و با چه کسانی در ارتباط هستیم. چه میزان تحصیلات داریم و چه میزان امکانات بالقوه در حال حاضر در اختیارمان  قرار دارد.

ضمیرناخودآگاه همان‌گونه که از نامش معلوم است ناخودآگاه و بدون آگاهی، انجام وظیفه می‌کند.

ضمیرناخودآگاه پیامهای دریافتی از طرف ضمیرخودآگاه را دریافت نموده و بعد از اینکه یک کپی برای خودش برداشت آنگاه اصل آن پیام را به کائنات برای عملی شدن انتقال می‌دهد.

شما باید خواسته و آرزوهایتان را به صورت تصویری به ضمیرناخودآگاه خود ارسال کنید. اگر این سفارش به صورت یک فایل ویدئویی باشد که به مراتب بهتر و تاثیرگذارتر خواهد بود.

زیرا که یک فایل ویدئویی قدرت بسیار بالاتری نسبت به یک  فایل عکس و تصویر دارد و جزئیات دقیق تر و بیشتری از خواسته و آرزوی ما را منعکس خواهد نمود.

شما وقتی که خواسته خود را به صورت یک فایل ویدئویی ببینید و آن را به ضمیرناخودآگاه خود ارسال کنید آنگاه ضمیرناخودآگاه هم، فایل را با ویرایش مخصوص خودش به کائنات ارسال می‌کند.

کائنات با دریافت این فایل ویدئویی که قطعا" تاثیرگذارتر از یک فایل صوتی یا تصویری به صورت عکس است، اقدام به ایجاد و تغییر کیفیت اتفاقات زندگی شما بر اساس فایل ویدئویی دریافتی خواهد نمود.

خیلی از آدمها حتی حاضر نیستند که این تصویر ویدئویی را در ذهن خود ایجاد کنند. آنها فقط منتظر یک معجزه هستند. بدون اینکه حتی یک تصویر ساده و یک تجسم مثبت از شکل آرزو و خواسته خود در ذهن ایجاد کرده باشند. فقط منتظر هستند تا اتفاقات خوب از راه برسند.

 هرگز چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. هرگز. لطفا" به خودتان کمی زحمت بدهید و آرزوها و اهدافتان را در ذهن تصویر سازی کنید.

در ابتدا کمی سخت به نظر خواهد رسید. اشکالی ندارد با تمرین همه چی درست خواهد شد. برای شروع از یک فایل تصویری ساده به صورت عکس در ذهن خود شروع کنید.

مثلا" عکس یک شکلات یا بیسکوئیت را در ذهن خود مجسم کنید.

یا عکس یک نوشیدنی مورد علاقه‌اتان را در ذهن تصور کنید و روی آن متمرکز شوید. از زوایه های مختلف به آن نگاه کنید. مثلا" آن نوشیدنی را در سر یک میز غذا تصور کنید.

یا اینکه در حال نوشیدن آن در کنار دوستانتان در پارک یا میهمانی هستید.

در ذهن خود ببینید که آن نوشیدنی در ویترین فروشگاهی قرار دارد و شما می‌خواهید آن را خریداری نموده و بنوشید. سپس طعم آن نوشیدنی را به صورت مجازی حس کنید.

از این گونه تصورات شروع کنید و ادامه بدهید. بعدا" از فایل های ویدئویی استفاده کنید. مثلا" یک صحنه ای که دوست دارید در خانواده یا محیط کار خودتان رخ بدهد را در ذهنتان تجسم کنید.

خودتان را درحال تجربه آن اتفاق ببینید. آن قدر این صحنه ها را در ذهن خود تکرار کنید که گویا از قبل برایتان اتفاق افتاده و شما در حال به یاد آوردن آنها هستید.

ضمیرناخودآگاه اصلا" اهمیت نمی‌دهد که شما در حال یادآوری یک خاطره از گذشته هستید یا اینکه در حال بازسازی تصور یک اتفاق برای آینده می‌باشید.

ضمیرناخودآگاه هر آنچه را که به صورت فایل شنیداری یا تصویری دریافت می‌کند برایش به منزله این است که شما گویا در حال تجربه و انجام آن اتفاقات در زمان حال حاضر هستید.

ضمیرناخودآگاه نمی‌تواند تشخیص بدهد که این تصویری که الان شما در ذهن خود دارید مربوط به گذشته است یا آینده یا زمان حال.

ضمیرناخودآگاه دقیقا" احساسی معادل بار همان تصویر، ایجاد کرده و محتوای آن احساس را به کائنات برای عملی شدن ارسال می‌کند.

ضمیرناخودآگاه اصلا کاری ندارد که شما قبلا این اتفاق را تجربه کرده اید یا خیر.

او آماده است تا مجددا" شرایط ایجاد همان اتفاق را برای بار دوم یا صدم ایجاد نماید.

پس بسیار مهم است که تصاویری زیبا و ارزشمند برای ضمیرناخودآگاه خود تهیه کنید. بازسازی این تصاویر نیازمند زمان است.

ارسال این تصاویر به ضمیرناخودآگاه هم نیازمند زمان خاص خودش است. ارسال این تصاویر و پیام ها به کائنات هم نیازمند زمان است.

در ادامه عملیاتی شدن آن تصاویر توسط کائنات هم زمان خاص خودش را خواهد داشت. همان طور که اشاره شد عده ای بسیاری از مردم اصلا" دوست ندارند که این فاصله زمانی را طی نمایند.

درحالی که وجود این زمان برای مراحل عملی شدن خواسته ها و آرزوهای ما الزامی بوده و به نفع خودمان است.

نکته مهم دیگر اینکه در این فاصله از ارسال تصاویر به ضمیرناخودآگاه تا رسیدن به کائنات و عملی شدن آن، ما شرایط و آمادگی لازم برای داشتن یا تجربه آن اتفاق را به خوبی پیدا کرده و در هنگام وقوع آن رویداد خوب و خوشایند بهتر می‌توانیم آن را مدیریت کنیم.

تمام لحظه های هر روز و شب شما که درحال سپری کردن هستید نقطه ای از خط ارتباطی شما با هدفتان بوده که در آینده قرار است به آن برسید.

پس همین لحظات سپری شده در حال حاضر را دست کم نگیرید. مراقب احساس خود باشید. مراقب سخنان و تفکرات خود باشید. زیرا این لحظات در حال گسترس و ادامه پیدا کردن تا خود هدفتان هستند.

اگر این لحظات فعلی را با سخنان منفی و افکار پوچ و غم انگیز خراب کنید آنگاه باعث خواهید شد که موقعیت و شرایط مسیر حرکت شما درکمی جلوتر با کیفیتی نامطلوب رخ بدهند.

بسیاری از آدمها اکثرا" دچار نا امیدی می‌شوند. دلیل آن است که هدفی وجود ندارد. هدفی که به خاطرش صبر کنند،تلاش کنند، مبارزه نمایند، و انگیزه ای داشته باشند.

اگر هدف و خواسته ای وجود نداشته باشد دیگر صبر و تحمل بی معنی خواهد بود.

هدف از نگارش این مطالب آن است که شما همین الان تصمیم بگیرید که برای دو تا ده سال آینده  خود برنامه ریزی نمائید.( اگر خدا بخواهد)

برای اینکه بتوانید بهتر و راحت تر برای آینده برنامه ریزی کنید و تصمیم بگیرید، ابتدا باید مشخص کنید که دقیقا" چه می‌خواهید. تا زمانی که شما به درستی و دقیق و شفاف ندانید که چه می‌خواهید هرگز نخواهید توانست برنامه‌ای منسجم و منظم برای هدف و خواسته خود تدوین نمائید.

ابتدا به خواسته و آرزوی خود به صورت یک تصویر ساده فکر کنید.

مثلا" می‌خواهید گواهینامه بگیرید.

ابتدا شما باید تصویری از یک یا چند گواهینامه رانندگی را با چشم خود و در واقعیت ببینید.

گواهینامه رانندگی یکی از بستگان یا دوستانتان را نگاه کرده و آنرا مقابل چشمانتان بگیرید و به آن نگاه کنید. آن را لمس کنید. تصاویر ذهنی شما باید همراه با احساس باشند.

گواهینامه رانندگی را در دستان خود بگیرید و درحالی که به تمام زوایای آن نگاه می‌کنید در ذهن، تصویر خود را بر روی آن گواهینامه ببینید.

در ذهن و تصور خود، نام و مشخصات خودتان را روی آن گواهینامه مشاهده کنید. همچنان که با سر انگشتان دست خودتان آن گواهینامه را لمس می‌کنید عکس و مشخصات خود را به صورت دقیق روی آن ببینید. این کار را به تکرار انجام بدهید.

وقتی که شما این ذهنیت و تصویرسازی ذهنی را انجام دادید در واقع مرحله اول تجسم خلاق شما انجام گرفته است.

مرحله دوم ایجاد یک فایل ویدئویی است. با در نظر داشتن تصاویر قبلی که شامل لمس و تجسم کردن عکس و نام و مشخصات خودتان روی کارت گواهینامه بوده حالا یک فایل ویدئویی از آن هدف و خواسته خود که همان اخذ گواهینامه رانندگی است ایجاد نمائید.

این بار شما باید در ذهن خود و عالم خیال تصور کنید که در حال رانندگی هستید در حالی که گواهینامه شما در بین بقیه مدارکتان در جیب شماست.

تصور می‌کنید که شما اتومبیل را به خوبی می‌رانید و از کوچه و خیابان ها و جاده های برون شهری عبور می‌کنید.

وای شما در حال رانندگی هستید. کجا؟ در جاده تهران شمال.

یا به مقصد شهر مورد نظرتان در هر نقطه‌ای که از این میهن عزیزمان ایران است. شما باید خودتان را کاملا" مسلط و ماهر ببینید. حتی در ذهن خودتان هنگام رانندگی از خطا و اشتباه کردن باید خودداری کنید.

با دقت تمام رانندگی کنید.

از استارت زدن و حرکت اتومبیل در ذهن خود ببینید تا زمانی که اتومبیل را در کنار خیابان یا یک پارکینک پارک کرده و با خوشحالی از اتومبیل خارج می‌شوید.

بعد از این مرحله شما باید یک گام جلوتر رفته و خود را درحالت آزمون ببینید.

باید خودتان را تصور کنید که در حال انجام آزمایش رانندگی هستید و به بهترین شکل ممکن از عهده انجام رانندگی بر آمده اید. باید لحظه به لحظه از آن اتفاقی که قرار است تجربه کنید را در ذهن خود ببینید.

گاهی اوقات حتی تصور یک اتفاق هم ایجاد هیجان و استرس خواهد کرد.

اشکالی ندارد. انجام هر کاری برای بار اول کمی سخت و دلهره آور است.

شما وقتی کاری را برای اولین بار حتی در ذهن خود انجام می‌دهید دچار دلهره و استرس خواهید شد که این امری طبیعی است. نگران نباشید و انجام آن کار را برای بار دوم و سوم و دهم تکرار کنید.

گاهی اوقات به خودتان تلنگر بزنید که این یک تصور ذهنی ساده است و الان نه اتومبیلی است و نه افسر راهنمائی و رانندگی، پس بدون دلهره به انجام آزمون برای بار چندم بپردازید.

به یاد داشته باشید که این کار باید تکرار بشود. نه یک بار بلکه ده بار . تا زمانی که شما وقتی آن اتفاق را در ذهن خود تجسم می‌کنید دیگر اصلا" استرس و نگرانی در وجودتان نباشد.

نکته جالب داستان اینجاست که وقتی شما در ذهن خود عملی را انجام می‌دهید همانگونه که قبلا" هم اشاره شد، ضمیرناخودآگاه قادر نیست که بفهمید این اتفاق در گذشته اتفاق افتاده است یا اینکه قرار است در آینده به وقوع بپیوندد.

ضمیرناخودآگاه با این باور که شما هم اکنون در حال تجربه این اتفاق هستید احساس آن را در شما ایجاد خواهد کرد.

لذا هرچقدر این احساس قویتر و و اقعی تر باشد به همان میزان کیفیت اتفاق افتادن آن در آینده به مراتب بهتر و خوشایندتر خواهد بود. چون ارتباط عجیب و تنگاتنگی بین کیفیت احساسات ما و کیفیت اتفاقاتی که در آینده قرار است رخ بدهند وجود دارد.

اصلا" نگران بزرگ بودن آرزوی خود نباشید. برای کائنات و ضمیرناخودآگاه اندازه و مقدار معنا ندارد. این ما هستیم که در ذهن خود حد و اندازه و محدودیت تعیین می‌کنیم.

این ما هستیم که در ذهنمان بزرگ یا کوچک بودن چیزی را ایجاد می‌کنیم.

برای کائنات بزرگی و کوچکی و زیادی یا کمی بی معنی است.

ضمیرناخودآگاه و کائنات فقط دستورات و فرمان صادره از طرف شما را انجام می‌دهند و مهم نیست که به چه شکل و چه مقداری باشد.

پس بهترین و زیباترین تجسمات را در ذهن خود داشته باشید.

بهترین ها را برای خود تصور کنید و دائما" به تمرین بدست آوردن و رسیدن به آن بپردازید.

شما به زودی به خواسته و هدف خود به بهترین شکل ممکن می‌رسید.

پایان

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبلاگ احساس آرام می خواهد بگوید که در این جهان هیچ رویدادی تصادفی رخ نمی‌دهد و هر پیش آمدی نتیجه سخنان،افکار و خصوصا" احساسات مثبت یا منفی ما است که در قالب اتفاقات و حوادث خوشایند یا ناخوشایند در زندگی ما پدیدار می‌شوند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مطلب های سایت راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 105
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 96
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 569
  • باردید دیروز : 1,751
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 17
  • بازدید هفته : 4,004
  • بازدید ماه : 6,941
  • بازدید سال : 52,689
  • بازدید کلی : 3,040,513