loading...
احساس آرام _ ارتباط با ضمیرناخودآگاه و کائنات
احساس آرام

همیشه آرام باش اگر می خواهی بزرگی را تجربه کنی

به یاد داشته باش که بزرگترین اقیانوس جهان هنوز هم آرام است.

محمد صاحبی بازدید : 1186 چهارشنبه 30 بهمن 1398 نظرات (0)

 

 

شما هم حتما" با واژه گله وشکایت، آشنا هستید و شاید هم خودتان بارها از آن استفاده کرده باشید و یا خیلی از افراد را دیده باشید که این کار را کرده اند.

گلایه و شکایت به نوعی برنامه ریزی برای رخ دادن اتفاقات ناگوار برای خود شخص است. کسی که ناله و شکایت می‌کند بدون اینکه خودش متوجه بشود در حال درخواست و سفارش اتفاقات ناخوشایند برای خود می‌باشد.

 

اتفاقات و حوادثی که در زندگی ما آدمها بوجود می‌آیند هرگز تصادفی نیستند. یعنی قانون ایجاد شده در کائنات، به این گونه نیست که حوادث و رویدادهای زندگی هر فردی، همین طور به شکل اتفاقی و تصادفی برایش رخ بدهند.

چون اگر این گونه بود قطعا"، معاذلله، در عدالت بی مثال خداوند مهربان شک و شبه بوجود می‌آمد. آنگاه یکی باید به صورت تصادفی اتفاقات ناگوار بیشتری را نسبت به دیگری تجربه می‌کرد.

چرا باید یک نفر نسبت به دیگران اتفاقات بد بیشتری را تجربه نماید. پس خداوند مهربان با ایجاد و قرار دادن این قانون منطقی در کائنات، عدالت محض را نسبت به بندگانش ایجاد فرموده است تا دیگر برای هیچ کسی بهانه ای باقی نماند. هرکسی نسبت به خواست و تقاضای خودش، میزان و کیفیت اتفاقات خوب یا بد را تعیین نماید.

بارها شنیده اید و یا اینکه شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که در اثر یک زمین خوردن ساده و معمولی، دچار شکستگی دست یا پا شده باشید و مدتی دست یا پای شما در گچ بوده باشد. احتمالا" شنیده اید که شخصی از طبقه چهارم یک آپارتمان به پائین سقوط کرده و زنده مانده است.

نگارنده خود با مادری صحبت کردم که فرزند حدود 15 ساله اش از طبقه چهارم یک آپارتمان به پائین سقوط کرده بود و حدود یک سال تحت درمان بود. به دلیل شکستگی های متعدد در بدنش، حدود یک سال بستری شده بود.

بعد از حدود دو سال این شخص در حال حاضر صحیح و سالم است و مشغول کار و زندگی می‌باشد.

گاهی اوقات اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد که موجب تعجب ما خواهد شد. آدمهایی بوده اند که از بالای یک نردبان یک یا دو متری سقوط کرده اند و بعد از مدتی از دنیا رفته اند.

یا اینکه بارها در رسانه های مجازی شاهد صحنه هایی بوده اید که آدمها به طرز معجزه آسایی  از تصادف با اتومبیل یا برخورد اشیا با آنها جان سالم به در برده‌اند.

به نظر شما این ها تصادفی هستند؟ قطعا" تصادفی در کار نیست.

اصمینان داشته باشید کسی که همواره افکار مثبت و کلام مثبت  و احساس مثبتی دارد محال است که دچار حادثه ناگوار بشود.

الان ممکن است با خودتان بگوئید این چه حرفی است. من خودم کسانی را می‌شناسم که خیلی آدم خوبی هستند اما مثلا" اتفاق ناگواری را تجربه کرده اند.

باید توجه داشت که قضاوت در مورد هر کسی فقط توسط خودش و خدا ارزش دارد.

من در زندگی عمومی و اجتماعی و در ظاهر ممکن است به واسطه رفتار ظاهری خودم طوری وانمود نمایم که از نظر اطرافیانم یک آدم خوب و مثبت به نظر بیایم.

رفتارم خوب و موجه جلوه کند. اما من در درون خودم و در باطن می‌دانم که چگونه آدمی هستم. کسی جز خدا و خود من از افکارم با خبر نیست. از نیت دل من فقط خدا و خودم آگاه هستیم.

و جالب اینجاست که نیت و افکار و احساسات درونی ماست که باعث می‌شود کیفیت اتفاقات زندگی ما دستخوش تغییر و دگرگونی شوند نه آن رفتاری که ما در ظاهر با دیگران داریم.

کسی که دائم افکار منفی در سر دارد، حسود است یا کینه توز می‌باشد و زود خشمگین می‌شود یا اینکه دائما" در حال شکوه و شکایت از زمین و زمان است این آدم حتی اگر ظاهر موجهی هم داشته باشد قطعا" با پیامهای منفی که از طریق احساس و افکار خود به کائنات ارسال می‌کند باید شاهد و منتظر اتفاقات و حوادث ناگواری باشد.

زمانی که شخصی شروع به ناله و شکایت می‌کند ضمیرناخودآگاه وی این پیامهای منفی را دریافت و به همراه یک احساس مخصوص آن، به کائنات ارسال می‌کند.

کائنات بدون اینکه متوجه بشوند که این پیامها بر اساس واقعیت است یا نه شروع به آنالیز وضعیت زندگی آن شخص خواهد نمود.

لازم به ذکر است که از نظر کائنات نوع پیامهای ارسال شده از طرف هرکسی باید با کیفیت زندگی او همخوانی داشته باشد.

یعنی امکان ندارد که کسی پیامهای منفی به کائنات ارسال کند درحالی که زندگی معمولی و عادی را در حال تجربه کردن است. این برای کائنات قابل قبول نیست. پیامهای منفی هماهنگ و همخوان و هم نوع اتفاقات زندگی هستند.

به همین دلیل است که دانشمندان تکنولوژی فکر و موفقیت و روانشناسان بارها توصیه می‌کنند که هرگز افکار و احساسات منفی در وجود خود ایجاد نکنید.

ار کلمات و واژه های منفی استفاده نکنید. چرا که این‌ها همگی دارای انرژی هستند و بعد از ارسال شدن به کائنات دقیقا" معادل همان ها را باید در زندگی روزمره تجربه نمائیم.

همانگونه که گفته شد وقتی کسی ناله و شکایت سر می‌دهد و به صورت تکرار به این کار ادامه می‌دهد پیامهایی منفی به کائنات ارسال می‌شود.

کائنات با بررسی وضعیت زندگی آن شخص، متوجه می‌شوند که ماهیت این پیامها با وضعیت زندگی این شخص در حال حاضر همخوانی ندارد. به عبارتی این پیامهای منفی برای کائنات به معنی اتفاقات و حوادث و رویدادهای منفی و ناخوشایند است.

لذا وقتی کائنات به زندگی روزمره این شخص توجه می‌کند اصلا" تعجب نمی‌کند که چرا نوع پیامهای دریافت شده با نوع و کیفیت اتفاقات زندگی ایشان مغایرت دارد.

کائنات طبق برنامه ای که برای خود دارند باید کیفیت اتفاقات زندگی آن شخص را دقیقا" با نوع ماهیت پیامهایی که دریافت کرده اند هماهنگ کنند.

در اینجا مشاهده می‌کنیم که آن شخص دچار تصادفات زیادی می‌شود. زود به زود بیمار شده و راهی بیمارستان خواهد شد. بدهی به بار می‌آورد. شکست های پی در پی را در زندگی تجربه می‌کند. خلاصه بد بیاری پشت بد بیاری برایش رخ می‌دهد.

شاید هرگز خودش متوجه نشود که باعث و بانی  تمام این حوادث خودش است. اگر هم به او بگوئید به اعتراض خواهد گفت که این ها چرند است. مگر من چه کار کرده ام که باید چنین مورد مجازات کائنات قرار بگیرم؟

اما حقیقت این است که این اتفاقات همگی به خاطر همان شکوه و شکایتی است که او بارها به زبان آورده است و احساس بدی را در خود ایجاد نموده است.

آیا نمی‌توان به جای شکوه و شکایت کردن از زمین و زمان، از کلمات و واژه های زیبا استفاده کرد. آیا نمی‌توان به جای شکوه و شکایت شکرگزاری کرد. روش سپاس گزاری را پیشه نمود؟

شکرنعمت، نعمتت افزون کند... کُفر، نعمت از کَفت بیرون کُند

وقتی که کسی شروع به ناله و شکایت می‌کند کائنات نمی‌تواند بفهمد که این شخص فقط به شکل زبانی، در حال ناله و شکایت است. زندگی معمولی او هیچ اشکالی ندارد.

نه درگیر بیماری و بیمارستان است و نه تصادفی کرده و یا اینکه اتفاق بدی را تجربه کرده است. کائنات کاری به این چیزها ندارند.

وقتی کسی در رستوران منوی غذا را دریافت می‌کند و از روی آن سفارش ماهی پلو می‌دهد، گارسون، دیگر کاری ندارد که ماهی پلو برای او ضرر دارد یا ندارد.

گارسون رستوران موظف است دقیقا" همان چیزی را که او سفارش داده است برایش مهیا نماید. بدون کم و زیاد.

لذا وقتی کسی دائما" در حال ناشکری و ناله و شکایت از زمین و آسمان است کائنات نمی‌توانند متوجه بشوند که او منظور دیگری دارد. او درحال خالی کردن دق و دلی خودش است.

کائنات این چیزها را نمی‌فهمند. کائنات دقیقا بر مبنای سخنان و افکار و احساسات ما واکنش نشان می‌دهد.

در مقابل کسانی که همیشه شکرگزار هستند و بابت تمام داشته‌های خود سپاسگزار خداوند مهربان هستند نه تنها اتفاقات ناگوار را تجربه نمی‌کنند بلکه همواره کیفیت اتفاقات زندگی آنها به بهترین شکل ممکن رخ خواهد داد.

زیرا که آنها به نوعی کائنات را گول میزنند.( آیا میتوان کائنات را فریب داد. اینجا کلیک کنید).

آنها با شکرگزاری و احساس خوشحالی به کائنات این پیام را ارسال می‌کنند که انگار در حال استفاده از بهترین های زندگی هستند. شاید در آن لحظه آن بهترین‌هایی که مورد نظرش است برایش مهیا نباشد اما او با ارسال این افکار و احساسات، به کائنات یک پیام مثبت و زیبا ارسال کرده است.

کائنات با دریافت این پیام شروع به آنالیز کردن وضعیت زندگی وی می‌کنند.

بعد از بررسی متوجه می‌شوند که زندگی فعلی این شخص دقیقا با آن مقدار پیامهای مثبت که حاوی شکرگزاری و خوشحالی است هماهنگ نیست.

پس طبق وظیفه ای که بر عهده دارد شروع به چیدمان زندگی این شخص به گونه ای می‌کند که با آن پیامهای دریافتی وی همخوانی داشته باشد.

لذا بعد از مدتی شاهد اتفاقات خوب یکی پس از دیگری می‌شویم.

خبرهای خوب پشت سر هم می‌رسند. از حوادث ناگوار دور می‌ماند. رنگ و بوی بیماری و بیمارستان را فراموش می‌کند. یک زندگی لذت بخش را تجربه می‌کند.

جالب اینجاست که کیفیت این اتفاقات خوب هر روز بهتر از روز قبل خواهد شد. یعنی کائنات دائما" در صدد هستند تا شکل و کیفیت زندگی وی را طوری چیدمان کنند که با افکار و احساسات دریافت شده همخوانی داشته باشد.

حالا دیگر هر کسی خودش مختار است که تعیین کند که دوست دارد کیفیت اتفاقات زندگی اش چگونه رخ بدهند.

بیرون ز تو نیست هر آنچه در عالم هست..از خود بطلب هر آنچه خوهی که تویی

هیچ اتفاقی تصادفی رخ نمی‌دهد مگر اینکه ما با سخنان و افکار و احساسات خودمان آن را به زندگی خودمان دعوت کرده باشیم.

باید بابت تمام داشته هایمان شکرگزار باشیم. شکرگزاری تکنیکی بسیار ساده و درعین حال ارزشمند است که می‌توان به راحتی در مورد کائنات پیاده کرد و بهترین ها را به زندگی خود دعوت نمود.

در پایان یادآور می‌شوم که کائنات عبارتند از: مجموع تمام هستی به غیر از خدای مهربان و شخص شما، شامل کائنات خواهند شد.

به عبارتی نگارنده این مطالب در گروه همان کائناتی است که به دستور شما این مطالب را نوشته و شما در حال حاضر مشغول مطالعه آن هستید.

یعنی شما در ذهن خود این مطالب را به کائنات سفارش داده اید و کائنات نویسنده را در سر راه شما قرار داده است.

شما می‌توانستید چیز دیگری در قالب پیام به ضمیرناخودآگاهتان ارسال کنید و مثلا" یک رمان یا یک داستان تخیلی را درمقابل شما قرار بدهد.( برای مطالعه رمان احساس آرام اینجا کلیک کنید).

شما هر آنچه را که با افکار و احساسات خودتان درخواست کنید همان نصیب شما خواهد شد. مهم این است که شما چه می‌خواهید. خوشی و سلامتی می‌خواهید؟ اتفاقات زیبا و خوشایند می‌خواهید؟ دقیقا" چه می‌خواهید؟

خیلی ساده است. اصلا" پیچیده نیست. فقط کافیست مراقب سخنان و احساسات خود باشید. سخنان و کلام منفی و ناپسند به زبان نیاورید. خوب اگر این کار را نکنید قطعا" اگر اتفاق ناگواری رخ بدهد کسی جز خودتان مقصر نیست.

اجازه ندهید هیچ چیز منفی و ناپسندی را ببینید و یا بشنوید. کارهایی انجام ندهید که احساس شما را خراب کند. افکار منفی که حاوی یاس و ناامیدی است به ذهن خود راه ندهید.

به یاد داشته باشید که خداوندی که شما را آفریده هنوز هم شما را دوست دارد. در هر لحظه در حال نگاه کردن و توجه به شماست. ما شاید نگاه او را احساس نکنیم اما او هر لحظه به ما نگاه محبت آمیزی داشته و مراقب ماست.

او بسیار مهربان است و خودش گفته که ما یک قدم به سمت او برداریم او ده قدم بر می‌دارد. ( گام خداوند اصلا" با گام های ما قابل قیاس نیست و حتی در ذهن نخواهد گنجید).

 پس وقتی طرف حساب ما خداوند است، بی توجهی به وی و ناشکری کردن، خودکشی محض است.

وقتی که می‌توانی با کلام زیبا و احساس خوب هر آنچه را که دوست داری از خدای مهربانت بخواهی چرا باید نا امید باشی. چرا باید ناشکر باشی.

گاهی اوقات ما بواسطه اطلاعات غلطی که به دست می‌آوریم تصور می‌کنیم که خداوند فقط در آسمانهاست و آنقدر دور است که ما هیچ دسترسی به وی نداریم. در حالی که خداوند خودش فرموده است که من از رگ گردن به شما نزدیک تر هستم.

منظور از رگ گردن به شما نزدیک تر هستم اشاره به حضور مهربانش در ضمیرناخودآگاه ما دارد. ضمیرناخودآگاه ما مقر قدرت بی مثال خداوند مهربان است.

اگر بتوانی همواره پیامهای مثبت و زیبا به ضمیر ناخودآگاهت ارسال کنی در واقع انگار هر لحظه از خداوند درحال خواستن چیزهای خوب بیشتری هستی.

ممکن است بگوئی که من تاکنون خیلی با خدا صحبت کرده ام و خیلی چیزها خواسته ام اما هنوز خبری نیست.

دوست من به یاد داشته باش که دقیقا" همان لحظه که درحال دعا و درخواست از خداوند مهربان هستی خداوند درحال دیدن و شنیدن خواسته توست و تو را نظاره می‌کند.

(اما فراموش نکن که خداوند این جهان را قانونمند خلق کرده است و هیچ تفاوتی هم بین بندگانش قائل نیست. هرکسی بیشتر و بهتر از این قانونمندی پیروی نماید قطعا" بیشتر به اهدافش خواهد رسید).

ضمنا" درخواست تو باید با محتویات پیامهایی که به ضمیرناخودآگاهت ارسال می‌کنی همخوانی داشته باشد. یعنی کلام تو و سخنان و احساس تو باید با خواسته تو یکی باشند.

باید هم معنی و هم خوانی داشته باشند. نمی‌شود نا امید باشی و افسرده و آنگاه از خداوند چیزی طلب کنی. نمی‌شود ناشکر و ناسپاس باشی و آنگاه دعایی کنی و انتظار اجابت داشته باشی.

نمی‌شود که اندوهگین باشی و در عین حال مشغول دعا و درخواست باشی.

خداوند دوست دارد تو را همیشه شاد و خوشحال ببیند. در همه حال امیدوار به خودش ببیند. شکرگزار و سپاسگزار باشی. مهربان باشی. خیرخواه دیگران باشی. از آزارو اذیت کردن دیگران به دور باشی. خلاصه مطلب اینکه " آدم" باشی.

آنگاه درخواست تو با محتویات ضمیرناخودآگاهت هماهنگ شده و خواسته و دعای خوب تو اجابت خواهد شد.

خداوند مهربان اهل غرور و تکبر نیست که بخواهد بندگانش را سر کار بگذارد.

او بسیار مهربان و رئوف است نسبت به مخلوقات خودش. کسی که حتی از مادر برای نوزاد و فرزندش، مهربان تر است.

همین الان باخدای خودت آشتی کن. چگونه؟

از این لحظه تصمیم بگیر که همیشه از کلمات، سخنان، و واژه های مثبت و زیبا استفاده کنی.

احساس مثبت و خوبی همراه با شادی و شکرگزاری داشته باشی.

همیشه به خدای مهربانت امیدوار باشی و او را به معنای واقعی دوست بداری. مانند بهترین و صمیمی ترین دوست خودت.

از ناامیدی و افسردگی دوری کنی و بعد از آن منتظر معجزات زیبای خداوند مهربان باشی.

پایان

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبلاگ احساس آرام می خواهد بگوید که در این جهان هیچ رویدادی تصادفی رخ نمی‌دهد و هر پیش آمدی نتیجه سخنان،افکار و خصوصا" احساسات مثبت یا منفی ما است که در قالب اتفاقات و حوادث خوشایند یا ناخوشایند در زندگی ما پدیدار می‌شوند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از مطلب های سایت راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 105
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 591
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 7,021
  • بازدید سال : 52,769
  • بازدید کلی : 3,040,593