loading...

نقش احساس آرام در ضمیرناخودآگاه و کائنات

با احساس آرام و مثبت می توان کیفیت اتفاقات زندگی را به بهترین شکل ممکن تجربه نمود

محمد صاحبی بازدید : 2797 جمعه 26 شهريور 1395 نظرات ()

 

  • اگر شما فروشنده کالا یا خدمات هستید،لطفا" این مطلب را با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید.
  • معمولا" همه ی کسانی که مشغول کسب و کار هستند ، دوست دارند که مشتریانشان زیاد بشود. اما فقط تعدادی از آنها می دانند که چگونه مشتری را جذب و مهمتر اینکه، آنرا حفظ ونگهداری نمایند.
  • معمولا" آدمها دوست دارند که مورد احترام واقع بشوند. بعضی از فروشنده های کالا یا خدمات،  هنوز نمی دانند که نوع برخورد با مشتری در جذب ونگهداشتن وی، بسیار نقش مهمی دارد.
  • خیلی راحت و بدون تامل و اندیشه با مشتری هایشان برخورد می کنند. خیلی ساده از کنارشان رد می شوند. غافل از اینکه یک مشتری تنها یک مشتری نیست، بلکه او می تواند در آینده علاوه بر خریدهای خود، افراد دیگری  را هم وارد مغازه یا خدمات شما نماید.
  • یکی از مهمترین تکنیک های برخورد با مشتری، برخورد اولیه است.
  • اولین برخورد با مشتری در تعیین نظر وعقیده وی در خرید، بسیار مهم است.
  • خود من شخصا" ترجیح می دهم از فروشگاه ها و یا مراکز خدماتی خوش برخورد و خوش اخلاق تر سرویس دریافت کنم.
  • خوش برخورد باشید.
  • اگر هم در آن لحظه از بابت موضوعی ناراحت هستید، به خودتان مسلط بشوید و به خود بگویید که مشکل من ربطی به این مشتری ندارد و حق اوست که درست و زیبا با او برخورد شود. بامهربانی صحبت کنید. بگذارید مشتری احساس کند که او را می بینید.
  • مطمئن باشید که مشتری های شما، احساس شما را دریافت می کنند. سعی نکنید که او را از سر خود واکنید. چون این راهم دقیقا"متوجه میشوند. سعی کنید تا آنجا که امکان دارد او را درخریدش راهنمایی کنید. صادقانه اجناس و خدمات خود را به او ارائه دهید تا خودش انتخاب نماید.
  • سعی نکنید کالایی را به اوتحمیل نمایید. گاهی اوقات مشتریها با همسر یا فرزندشان به مغازه شما می آیند. در این هنگام نگاه محبت آمیز خود را از آن کودک هم دریغ نکنید.
  • بزرگترها برایشان خیلی مهم است که نزد فرزندانشان، مورد احترام  و توجه قرار بگیرند.
  • پس هنگامی که شخصی به همراه فرزندش وارد فروشگاه شما می شود بیشتر ازمواقع دیگر با او رفتار خوبی داشته باشید. بزرگترها از این احساس خوششان خواهد آمد و از اینکه نزد فرزندشان مورد احترام و ارج قرار گرفته اند بسیار مشتاق خواهند بود که دوباره این تجربه با شما بودن را تکرار کنند.
  • وقتی نزد کودکی به والدینش احترام می شود، نگرش کودک نسبت به والدین خود بهتر می شود. او تصور کودکانه ای دارد و همیشه والدین خود را الگو و قهرمان زندگی خود می داند. بعداز خوش آمد گویی به والدین، یک چاق سلامتی کوچک و ریز هم با کودک بنمایید.
  • کودکان با دقت و وسواس زیادی اطراف خود را نگاه می کنند. شما راهم بخوبی زیر نظر دارند. پس مراقب تک تک حرکات و برخوردهای خود باشید تا نقش موثر و مثتبی در ذهن آنها بجای بگذارید.
  • از اینکه چند بار از شما سوال کردند از کوره در نروید. خیلی از  فروشنده ها، وقتی که با یک مشتری سمج و وسواسی روبرو می شوند از کوره در رفته و دیگر حاضر به ادامه خدمات رسانی به وی نیستند.این دقیقا" همان اشتباهی است که می تواند کاسبی شما را با رکود و ورشکستگی مواجه نماید.
  • همیشه حق با مشتری است.
  • کالا و خدمات خود را تا آنجا که می توانید کامل کنید. مشتری ها دوست ندارند ناقص خرید کنند. مثلا قسمتی از خرید خود را از شما تهیه کنند و قسمتی دیگر را ازفروشگاهی دیگر. این مسئله علاوه بر تلف کردن وقت مشتری، وی را کلافه خواهد کرد.
  • در انتخاب کالا وخدمات خود دقت کنید. مشتری ها به کیفیت کالا هم زیاد توجه می کنند. اگر یکبار از شما کالا یا خدمات نا مرغوبی بگیرند مطمئن باشید که بار دومی درکار نخواهد بود.
  • به روز باشید.
  • تا آنجا که ممکن است کالا و خدمات خود را به روز رسانی کنید و از جدیدترین کالاها وخدمات برای ارائه به مشتری هایتان استفاده کنید.
  • وقت شناس باشید.
  • مشتری ها دوست ندارند که زمانی که می خواهند از شما خرید کنند، فروشگاه شما یا مرکز خدماتی شما تعطیل باشد و یا به عناوین مختلف بسته باشد. مگر روزهای تعطیل که شما خودتان نیاز به استراحت و تفریح  و رسیدگی به کارهای شخصی خودتان  را دارید.در مواقع دیگر باید خودتان حضور داشته باشید و اگر هم به دلیلی نمی توانید حضور داشته باشید کسی را درفروشگاه خود قرارداده تا مشتری ها با درب بسته روبرو نشوند.
  • پاسخ تلفن ها را خوب و دقیق بدهید.
  • مشتری هایی که با شما تماس می گیرند به نحوه برخورد شما با سوالاتشان خیلی اهمیت می دهد. اگر نتوانید قشنگ و زیبا صحبت کنید مطمئنا ممکن است یک فرصت عالی و استثنایی را از دست بدهید.
  • در حضور مشتری با موبایلتان صحبت نکنید.
  • وقتی مشتری در فروشگاه شما حضور دارد از صحبت کردن با تلفن بصورت خصوصی یا موبایلتان خودداری کنید. این کار به نوعی توهین و بی احترامی به مشتری تلقی میشود و ممکن است که برای همیشه ازفروشگاه شما خداحافظی کند.
  • به مشتری ها محبت و دوستی را القا کنید.
  • آنها باید بفهمند که شما از دیدنشان خوشنود وخوشحال هستید. با رویی گشاده برخورد کنید. به گرمی دست بدهید و آرام دستشان را بفشارید.در حین دست دادن به چشمان آنها نگاه کنید. وقتی درحال صحبت کردن با مشتری هستید به این طرف و آن طرف نگاه نکنید. این کار به نوعی توهین به مشتری تلقی میشود و در می یابد که شما اصلا تمایلی به ادامه کار با او ندارید.
  • وقتی مشتری درحال صحبت و نظر دادن است با احترام به صحبت های او گوش کنید و تا آخر به حرفهایش توجه نموده و ضمن تایید حرف او به ادامه حرف خود بپردازید.هیچ وقت به مشتری نگویید که دارد اشتباه میکند.این کار خیلی خطرناک است و می تواند مشتری شما را برای ابد از فروشگاهتان فراری  بدهد.
  • هیچ وقت به مشتری نگویید که اگر جای دیگر کالای ارزان تری هست برود و از آنجا خرید کند. این توهین بزرگی به مشتری محسوب می شود و او می فهمد که شما اصلا علاقه ای به خرید کردن او ندارید. او خودش خوب می داند که می توانسته است از جای دیگر هم خرید کند. پس لطفا این موضوع را به او گوشزد نکنید.
  • در چنین مواقعی برایش توضیح بدهید که ممکن است جنس این  کالا با آن کالایی که مورد نظر شماست کمی متفاوت باشد. الان دیگر کالاهای زیادی شبیه هم به بازار عرضه می شوند.
  • سرویس و خدمات پس از فروش
  • تا آنجا که امکان دارد به مشتری حق سرویس و خدمات پس از فروش بدهید. به او اطمینان بدهید که ازخریدش پشیمان نخواهد شد و اگر احیانا" از این خرید خوششان نیامد، می توانند آن کالا را به همان شکل و دست نخورده ، برگردانده و کالای دیگری خرید نمایند.معمولا وقتی مشتری یک کالا را می خرد ، قصد برگرداندن آنرا ندارد مگر در مواقعی خاص و نادر. لذا شمامی توانید از این تکنیک هم برای جذب و نگهداشتن مشتری های خود استفاده کنید.
  • تلفن خود را در اختیار مشتری بگذارید
  • گاهی ممکن است مشتری به دلیل اینکه موبایل به همراه ندارد بخواهد با خانه یا شخصی دیگر که باید با او مشورت نماید، تماس بگیرید. در این گونه مواقع تلفن فروشگاه رادر اختیارش قرار بدهید تا او بتواند مشاوره کند. بعضی از فروشنده ها فکر می کنند که این کار باعث افزایش هزینه تلفن فروشگاهشان می شود، درحالی که اگر آن مشتری را بتوانند حفظ کنند، خیلی بیشتر از مقداری که هزینه گفتگوی او شده، نصیب شما خواهد شد.
  • خوش قول باشید
  • از قول دادن بی مورد به مشتری خودداری کنید. گاهی اوقات برخی از فروشنده ها، برای رد کردن مشتری از سر خود، وعده و عیدهای بی مورد به اومی دهند و اینکه فردا یا روزهای آینده آن کالا را وارد فروشگاه خودخواهند کرد. این کار اصلا اخلاقی و اصولی نیست. مشتری ها روی زمان و وقت خود، برنامه ریزی می کنند و ممکن است روی خرید آن کالا وقت و هزینه بگذارند. و وقتی که روزهای آینده به فروشگاه شما مراجعه نمایند با دری بسته مواجه خواهند شد.پس به یادداشته باشید.
  • نکته بسیار مهم دیگری که در آخر باید یادآوری کنم آن است که کاملا" حواستان را به کائنات و قوانین دقیق و هوشمند آن باشد.
  • کائنات عالم هستی هوشمند طراحی شده اند. شما هر احساسی که داشته باشید، به یقین آن احساس شما، چه خوب و چه غیر خوب، به مشتری منتقل می شود.
  • همواره حس خدمت به مشتری را در خود تقویت نمائید. شما باید ایمان داشته باشید که خدمت گذار مشتری های خود هستید. اگر چنین باوری در شما شکل بگیرد، انگاه مطمئن باشید که اگر مشتری های خود را از درب بیرون برانید، از پنجره وارد شده و از شما خرید خواهند نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
هدف از ایجاد این وبلاگ آن است که خوانندگان گرامی همواره با ایجاد یک احساس آرام و مثبت ، کیفیت اتفاقات زندگی خود را در آینده ، به بهترین شکل ممکن تجربه نمایند. زیرا که در این جهان هیچ رویدادی تصادفی نیست و تمام اتفاقات زندگی ما نتیجه احساسات مثبت یا منفی ماست.
اطلاعات کاربری
نظرسنجی
از مطلب های سایت راضی هستید ؟


آمار سایت
  • کل مطالب : 81
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 3
  • بازدید امروز : 104
  • باردید دیروز : 122
  • بازدید ماه : 9,706
  • بازدید سال : 80,356
  • بازدید کلی : 2,657,733